Standardul IFS Food este un standard recunoscut pentru auditul producatorilor de alimente GFSI (Global Food Safety Initiative). Accentul se pune pe siguranta alimentelor si pe calitatea proceselor si a produselor. Se refera la companiile de prelucrare a produselor alimentare si la companiile care impacheteaza produse alimentare libere.
IFS Food se aplica atunci cand produsele sunt “procesate” sau atunci cand exista un pericol pentru contaminarea produsului in timpul ambalarii primare. Standardul este important pentru toti producatorii de alimente, in special pentru cei care produc etichete private, deoarece contine multe cerinte legate de respectarea specificatiilor clientului.
Standardul sprijina departamentele de productie si marketing in eforturile lor pentru siguranta si calitatea marcii. IFS Food a fost dezvoltat cu implicarea completa si activa a organismelor de certificare, comerciantilor cu amanuntul, industriei alimentare si companiilor de servicii alimentare.
CARE ESTE SCOPUL STANDARDULUI IFS?
Standardul alimentar IFS este utilizat pentru a controla producatorii de alimente in ceea ce priveste siguranta alimentara si calitatea proceselor si a produselor. Lista cerintelor este organizata in urmatoarele subiecte:
– Responsabilitate de conducere superioara
– Sistem de gestionare a calitatii si sigurantei alimentare
– Managementul resurselor
– Planificarea si procesul de productie
– Masuratori, analize, imbunatatiri
– Protejarea alimentelor
CARE SUNT OBIECTIVELE STANDARDULUI IFS?
Obiectivele standardului IFS sunt:
– Pentru a stabili un standard comun cu un sistem uniform de evaluare
– Pentru a lucra cu organisme de certificare acreditate si cu auditori calificati aprobati pentru IFS Food
– Pentru a asigura comparabilitatea si transparenta pe parcursul intregului lant de aprovizionare
– Pentru a reduce costurile si timpul atat pentru producatori, cat si pentru comerciantii cu amanuntul.
CE BENEFICII ADUCE IMPLEMENTAREA STANDARDULUI IFS?
Prin certificare, standardul IFS Food poate oferi o serie de avantaje esentiale companiilor care se straduiesc sa exceleze in ceea ce priveste calitatea, siguranta alimentara si satisfactia clientilor si sa caute un avantaj competitiv pe piata lor.
Beneficiile aduse departamentelor de productie:
– Imbunatatirea intelegerii dintre conducere si personal referitoare la bunele practici, standarde si proceduri,
– Monitorizarea respectarii reglementarilor privind produsele alimentare,
– Utilizarea mai eficienta a resurselor,
– Reducerea nevoii de audit al clientului,
– Auditurile independente ale tertilor,
– O mai mare flexibilitate prin implementarea individuala datorita unei abordari bazate pe risc.
Beneficiile aduse departamentului de marketing:
– Imbunatatirea reputatiei companiei ca producator de produse de inalta calitate si sigure
– Abilitatea de a tranzactiona cu clientii care necesita audituri terte parti
– Utilizarea siglei si certificatului IFS pentru a demonstra conformitatea cu cele mai inalte standarde.