Indiferent ca ai o firma de exploatare, prelucrare, debitare sau comercializare a lemnului, este cert ca o certificare FSC iti poate aduce multiple beneficii si avantaje. Cu toate acestea, cum poti sa obtii acest certificat? In cele ce urmeaza iti vom prezenta, pe scurt, principalele etape si pasii pe care trebuie sa-i urmezi pentru a obtine acest certificat.
Procedura obtinerii certificatului FSC este structurata in 2 etape si 3 pasi. Pare simplu, nu-i asa? Haideti sa vedem care sunt acestia.
Etapele obtinerii certificatului:
I.Intocmirea procedurilor de lucru
In cadrul acestei etape se asigura respectarea tuturor standardelor si cerintelor specifice FSC COC, cunoscut si sub denumirea de Lant de Custodie, a FSC Mix, FSC Mix Credit, FSC Mix Procent, FSC Recycled sau Control Wood.
II.Auditul extern
Este a doua etapa si, totodata,- cea decisiva pentru obtinerea certificatului FSC. Aceasta consta in verificarea conformitatii cu standardele FSC de catre organismul de certificare. Cand ne referim la organismul de certificare ne referim la o entitate independenta si acceptata de catre organismul de acreditare si organizatia FSC.
Cele mentionate mai sus sunt principalele etape catre obtinerea acestui important certificat. Insa, mai concret, care sunt pasii pe care trebuie sa-i urmezi?
Pasii necesari:
1.Contactarea unei firme de consultanta
Desi poate parea simplu, intregul proces de obtinere a certificatului FSC este unul destul de complex si elaborios, iar din acest motiv este important sa se apeleze la o firma de consultanta specializata.
Pentru a nu avea nici o bataie de cap si totul sa decurga repede, fii sigur ca alegi sa colaborezi cu o echipa profesionista si cu experienta. In felul acesta vei castiga foarte mult timp, nu vei avea nici o grija legata de intocmirea actelor si totul se va desfasura cat mai eficient.
Daca iti vei dori sa colaborezi cu IsoGoldConsult atunci poti avea siguranta ca ai facut alegerea perfecta. Principiul dupa care ne ghidam si ne desfasuram activitatea pune un mare accent pe transparenta si pe seriozitate. Iti vom oferi toate informatiile de care vei avea nevoie si iti vom face o prima estimare privind costul si timpul necesar. Nu va trebui decat sa ne oferi cateva informatii de baza despre functionarea societatii tale.
2.Intocmirea documentatiei si implementarea cerintelor standardului FSC
Urmatorul pas ce trebuie realizat dupa ce ai ales firma de consultanta este cel ce tine de intocmirea documentatiei.
Se completeaza un chestionar pentru a se obtine oferta de pret de la organismul de certificare.
Mai apoi, se elaboreaza si se implementeaza documentatia in conformitate cu cerintele standardului FSC.
In felul acesta, se atinge respectarea integrala a conditiilor pe care le prezinta standardul si, de asemenea, se stabileste data auditului impreuna cu tine si auditorul FSC, care este reprezentant al organismului de certificare.
3.Auditul
Ultimul pas inainte de a obtine certificarea FSC este cel reprezentat de audit. Practic, auditorul va evalua calificarile companiei tale pentru certificare. Trebuie sa mai stii ca un certificat FSC este valabil timp de 5 ani.
De asemenea, se vor efectua audituri anuale, cu rolul de a supraveghea si de a verifica respectarea permanenta a certintelor de certificare FSC.