SIGLA FSC – O marca de incredere care trebuie utilizata cu grija!

Vazuta pe mii de produse din intreaga lume, cea mai recunoscuta sigla FSC este celebrul logo „check-mark and tree” (logo-ul “marcaj si arbore”) – reprezinta un semn de incredere in utilizarea responsabila a resurselor forestiere ale planetei.
Pentru menținerea increderii, utilizarea siglei FSC este controlata cu atenție pentru a asigura implementarea corecta.

 

FSC detine cinci marci inregistrate pe care le veti vedea pe lemn si alte produse forestiere din lume dupa cum urmeaza:

 

– Sigla „marcaj și arbore” (este reprezentata prin “bradutul” specific standardului alaturi de inscriptia initialelor FSC)

sigla fsc

– Initialele „FSC” (FSC– acronim pentru Forest Stewardship Council)sigla fsc

– Padurea pentru Toti (Forever Brandmark, cu siluete)cum se utilizeaza corect sigla fsc

– Padurea pentru Toti (Forever Brandmark, fara siluete)

sigla fsc

– Denumirea „Forest Stewardship Council” (Consiliul de Gestionare a Padurilor)

sigla fsc(sursa: https://ic.fsc.org/en/for-business/how-to-use-fsc-trademarks)

Orice organizatie care detine un certificat FSC valid este autorizata sa utilizeze una sau toate aceste marci comerciale FSC

– identificand faptul ca produsele dumneavoastra rezulta din utilizarea materialelor lemnoase provenite din surse responsabile.

Daca detineti deja certificarea FSC și doriti mai multe informatii despre utilizarea acestor marci comerciale, pentru mai multe detalii, nu ezitati sa ne contactati.

De asemenea, retineți ca apartenenta FSC nu permite automat utilizarea siglei FSC.

 

In ce categorie va incadrati?

Daca sunteti o organizatie sau o persoana care doreste sa utilizeze marcile comerciale si siglele FSC, veti aparține uneia dintre cele trei categorii:

 Va aflati in administrarea, fabricarea, imprimarea sau comercializarea padurilor, trebuie sa aveți certificat FSC pentru a utiliza logo-urile FSC pe produsele dumneavoastra. Titularii certificatelor FSC:

– Sunt singurii utilizatori care pot aplica eticheta FSC produselor rezultate;

– Poate include sigla FSC pe materialele de vanzare și promotionale, indicand acreditarile durabile cumparatorilor; – Au acces la producatorul oficial de etichete online care creeaza etichete pe produse în peste 50 de limbi și un set de instrumente de marketing online care ofera idei pentru promovarea certificarii si a produselor certificate;

– Ar trebui sa contacteze organismul de certificare pentru mai multe informatii si aprobarea marcii comerciale.

 

Daca sunteti comerciant cu amanuntul care vinde produse certificate FSC sau alta organizatie care utilizeaza produse certificate FSC in operatiunile dumneavoastra, dar nu are nevoie de certificarea FSC:

– Este permisa numai utilizarea promoaionala;

– Poate utiliza sigla pentru a promova produsele certificate FSC pe care le vinde;

– Are acces la portalul de marci comerciale FSC si la un set de instrumente pentru marketing online;

– Trebuie sa va inregistrati la furnizorul national de servicii pentru marci comerciale FSC si sa obtineti aprobarea prealabila pentru fiecare utilizare.

 

Mass-media, mediul academic si alte institutii publice:

– Este permisa numai utilizarea informationala a marcilor FSC;

– Poate incorpora sigla în articole care discuta despre FSC, cercetare etc .;

– Trebuie sa se inregistreze la furnizorul local de servicii a marcilor FSC și sa obțina aprobarea prealabila pentru fiecare utilizare.

 

UTILIZAREA NEAUTORIZATA

– Se ia in considerare orice raport de utilizare necorespunzatoare a marcii comerciale FSC cu cea mai mare seriozitate. Daca suspectati ca o organizatie sau o persoana utilizeaza marci comerciale FSC ilegitim sau incorect, va rugam sa le raportati imediat.

 

CUM SE VERIFICA AUTENTICITATEA SIGLEI FSC?

Utilizatorii autorizati de marci comerciale au un cod de licenta unic pentru identificare, disponibil online pe site-ul http://info.fsc.org/